Vydali jste se na dráhu podnikatele a zjišťujete, že nestačí jen umět dobře svou dosavadní profesi? Ať už jste drobný živnostník, nebo zakládáte vlastní firmu, bez vybudování renomé se ve svém oboru neobejdete. Vytvoření své značky – klíčového odborníka s vlivem – je běh na dlouhou trať. A navíc je potřeba osobní značku stále opečovávat a vyvarovat se jejímu poškození. Podívejme se na pět důležitých způsobů budování osobní značky podnikatele.
Prodejní argumenty
Umíte se prodat? V praxi se ukazuje, že prodej je velmi náročnou disciplínou. Přitom všichni víme až moc dobře, že bez prodeje nejsou výdělky. A bez výdělku není podnikání.
Základním kamenem je odpověď na otázku: „Co vlastně děláte?“ Jak odpovídáte vy? Jaký segment na trhu pokrýváte? V jaké nice jste králem? Proč si mají klienti vybrat zrovna vás a za vaši službu nebo produkt zaplatit? Spousta otázek, já vím. Ale bez těchto odpovědí se sotva pohnete dál.
Naučte se vysvětlit druhým lidem co děláte jednoduše. Buďte uvěřitelní, zapamatovatelní, důvěryhodní a nadšení, když mluvíte o své práci. Nesklouzněte k vychloubání a přímému prodeji, nikdo nemá rád nátlak. Zažehněte jiskřičku zájmu o svou značku, nabídněte svou pomoc.
Publikace
V souvislosti se svým oborem podnikání přicházíte do styku se spoustou informací, napadají vás nová řešení, přemýšlíte nad potřebami svých klientů apod. Zkrátka vezměte do ruky tužku a papír, sedněte si za klávesnici a pište. Publikujte své myšlenky, prezentujte své závěry a svou práci. Založte si web na internetu, přispívejte do oborových magazínů, odpovídejte na otázky v diskuzích, pronikněte na sociální sítě a nebo třeba napište knihu.
Buďte vidět. Ukažte světu, že své práci rozumíte.
Produkty
Vše co vytvoříte, každý produkt se kterým spojíte své jméno, zanechá stopu na vaší osobní značce. Dejte si záležet, aby to bylo vždy v danou dobu to nejlepší, co dokážete světu nabídnout. Samozřejmě nečekejte až bude vaše nabídka naprosto dokonalá a prosta všech drobných vad na kráse. To byste se taky nemuseli vůbec dočkat. Avšak vždy musí tyto produkty souznít s vaší vytyčenou cestou.
Profil
Není vyhnutí. Kdo chce být vidět, musí být dohledatelný na internetu. Zkoušeli jste si zadat do vyhledávače Googlu (případně i jiného) své jméno? Co se o vás potenciální zákazníci nebo spolupracovníci dozvědí? Vaše osobní značka může zaznamenat výrazný problém, pokud nebudete v on-line světě existovat.
Krůček po krůčku si budujte svou on-line identitu a sledujte, jak se o vás na internetu píše. Na vlastních webových stránkách máte ideální příležitost vytvořit si profesní profil přesně podle svých představ a nároků.
Partnerství
Den má stále jen 24 hodin a nikdo z nás nemá kapacitu zvládnout úspěšně rostoucí podnikání sám. Je výhodné spojit se s dalšími odporníky nejen ve svém, ale také z jiných oborů a využít jejich znalostí i kontaktů. Víc hlav víc ví. Delegování činností, které nevyžadují přímo vaše zapojení, nejenže šetří čas, ale i vydělává peníze. Ostatně cílem podnikatele není dělat vše sám, ale budovat procesy, které následně generují zisk.
Vybudovat si jméno může trvat i dvacet let; přijít o něj člověk může během pěti minut. Když na to budete myslet, začnete věci dělat jinak. – Warren Buffett
K rozvoji svého podnikání a budování své osobní značky využijte mé služby. Ráda spolupracuju s podnikavými lidmi, kteří jdou za svým jasným cílem. Podívejte se, jak vám pomůžu budovat vaši osobní značku.