Dočetla jsem další z knih, na které jsem měla už delší dobu políčeno. V knihovně jsem neplánovaně narazila na výpověď Kena Segalla – blízkého spolupracovníka Stevea Jobse, jednoho ze zakladatelů kultovního Applu. Šíleně jednoduché – Posedlost jako základ úspěchu Apple líčí prosazování principů jednoduchosti jako základního kamene úspěšného znovuzrození slavné značky. Vybudovat ve velké konkurenci osobitým stylem zcela nezávislou značku, vyžaduje prostě odlišný přístup.
Chcete také být úspěšní? Stačí tak málo. V 10 bodech se dozvíte, jak změnit vedení společnosti a uspět:
- Myslete brutálně
- Myslete v malém
- Myslete minimalisticky
- Myslete akčně
- Myslete v symbolech
- Myslete ve správných slovech
- Myslete neformálně
- Myslete lidsky
- Myslete skepticky
- Myslete bojovně
Myslet jednoduše jinak bohužel až tak jednoduché není.
Mimo jiné se v knize Šíleně jednoduché také dozvíte, jak a proč vzniklo typické i před názvy výrobků, jak se vytváří oceňované reklamy a jaký byl Jobs tyran. Spolupráce s extrémně aktivním člověkem, který vládl holí jednoduchosti musela být velmi náročná, ale také inspirující. Ne nadarmo se Jobs stal ikonou už za svého života.
V kontrastu s obsahem knihy mě hodně překvapily četné překlepy v textu.